Časté dotazy

Náš tip: Řešte problém v době, kdy skutečně existuje. Nevíte-li si rady volejte dohledové pracoviště +420 236 040 292 (pracuje v režimu 24/7/365). Určitě Vám s Vašim problémem pomůže.

Řešení problémů s připojením k internetu

 Nemohu se připojit k Internetu

  • Ujistěte se, že satelitní  modem je zapnutý – svítí kontrolka napájení
  • Pokud blikají všechny čtyři kontrolky současně, jde obvykle o problém kabelu nebo jednotky TRIA na anténě. Připojte se do modemu a zkontrolujte, zda modem nehlásí problém – červený vykřičník na některé stránce webového rozhraní vykricnik
    • při instalaci nového modemu ale mohou kontrolky blikat také – v tom případě jde o aktualizaci softwaru, která trvá asi 15 až 20 minut.
  • Zkontrolujte, zda modem přijímá satelitní signál – kontrolka příjmu musí svítit trvale pokud bliká, může být příčinou:
    • Velmi špatné počasí – u Vás nebo i v oblasti stanice HUB
    • Špatně zaměřená anténa – např. po velkém větru nebo neodborné instalaci
    • Problém s anténním svodem
    • Porucha modemu
  • Přesvědčte se, zda bliká kontrolka síťového připojení na modemu – pokud ne:
    • zkontrolujte kabel spojující modem a PC
  • pokud používáte WiFi router, připojte počítač kabelem přímo k modemu a zkontrolujte a případně opravte nastavení síťového adaptéru PC, restartujte PC
    • není možné používat HUB, switch a k nim připojené PC, kamery … nebo router v módu bridge – systém poskytuje jen jednu IP adresu pro přístup do internetu – dle MAC adresy, kterou uvidí jako první. Ostatní zařízení se na internet nepřipojí.
      • doporučit můžeme WiFi routery ASUS řady RT-N12
  • Prověřte síťovou část – v prohlížeči na PC zadejte IP adresu modemu 192.168.100.1 – musí se otevřít stránka satelitního modemu. Pokud ne, je problém v propojení PC a modemu, případně ve Vaší místní síti
  • Zkontrolujte zaplacení faktury – pokud máte delší dobu dluh, mohlo dojít ke zrušení Vašeho účtu – v tom případě je komunikace přesměrována na portál provozovatele. Kontaktujte obchodní oddělení.

Spojení je pomalé

  • Příčinou může být omezení rychlosti v důsledku vyčerpání měsíčního limitu dat:
    • Zadejte v prohlížeči adresu http://checkportal.skylogic.com/ a zkontrolujte stav čerpání dat. Pokud došlo k omezení rychlosti v důsledku FAP lze:
    • Počkat až dojde k obnovení služby plnou rychlostí na začátku dalšího měsíčního cyklu (počítá se ode dne aktivace služby, ne první den v měsíci)
    • Požádat o zvýšení limitu objemu dat – lze provést okamžitě, ale předpokládá úpravu smlouvy – kontaktujte obchodní oddělení
    • Zakoupit „balíček dat navíc“ – volejte technickou podporu na telefonním čísle uvedeném na štítku na modemu, připravte si údaje ze smlouvy checkportal
  • Příčinou není vyčerpaný limit dat:
    • Zadejte v prohlížeči adresu http://checkportal.skylogic.com a zkontrolujte úroveň satelitního signálu – nízký signál může způsobovat ztrátovost paketů a tím zpomalení přenosu dat – příčinou může být krátkodobě špatné počasí – silný déšť, bouřka, námraza na anténě, či dlouhodobě – posunutí antény po silném větru, růst stromů ve výhledu na satelit, poškození koaxiální kabelu
    • Zadejte v prohlížeči IP adresu modemu 192.168.100.1 a na stránce „Modem“ zkontrolujte, zda parametry kabelu nejsou mimo rozsah políček. Na stránce „Tria“, že všechny terčíky jsou zelené, není hlášena žádná chyba.
    • Pokud je satelitní signál i zařízení v pořádku, udělejte test rychlosti:
      • připojte PC přímo k modemu (bez routeru)
      • zadejte do prohlížeče adresu http://speedprobe.skylogicnet.com/ pro test rychlosti a spusťte měření. Výsledek bude zapsán na HUBu. Pokud je rychlost výrazně nižší (např. pod 50% max. rychlosti), proveďte několik měření s odstupem min. 15 min. V případě stejných výsledků kontaktujte technickou podporu e-mailem nebo na tel. čísle 236 040 292

tooway-speedtest

Nelze otevřít některé webové stránky

V důsledku licenční politiky je na stránky některých internetových televizí, sázkových agentur a dalších zakázáno se připojovat ze zahraničí. Terminál Tooway používá IP adresu z italského a francouzského rozsahu, proto může být přístup na tyto weby odepřen.

Problém s odesíláním e-mailů – služba SMTP

občas mají zákazníci problém s přístupem, resp. odesíláním e-mailu přes naše satelitní služby. To je dáno pouze nastavením poštovního serveru poskytovatele e-mailových služeb. Např. nepovoluje přístup ze zahraničních IP adres, či vyžaduje použití zabezpečeného připojení pro přístup z cizích sítí. Kontaktujte svého poskytovatele.

Zahraniční reklamy:

pokud se Vám při otevření webové stránky zobrazují zahraniční (nejčastěji italské, francouzské) reklamy, je to způsobeno tím, že Vaše IP satelitní adresa je z rozsahu satelitního HUBu (italsko/francouzská společnost) a server považuje Vaši polohu za náležející těmto zemím. Obrana je snadná – musíte v nastavení prohlížeče zadat informaci, že server nesmí sledovat vaši polohu. Konkrétní nastavení závisí na prohlížeči. Obvykle to je na kartě nastavení. Např. v Chrome to je na kartě nastavení položka „Posílat při procházení webů požadavek Do Not Track“ v Mozille na kartě možnosti – informovat servery, že nechci být sledován, v IE na kartě Možnosti Internetu/Osobní údaje – zaškrtnout „Nikdy nepovolovat webům vyžadovat polohu“, Opera používá Nastavení/karta Soukromí a bezpečnost/ zaškrtnout „Odesílat při prohlížení webových stránek požadavek ‘Nesledovat’ uživatele“.  Je také možnost připojit se přes satelit spojením typu VPN na nějaký VPN server v ČR a dostávat se do internetu přes tento server. To ale výrazně zpomalí přenosovou rychlost.

Proč volat operátorovi?

Také se Vám stalo, že jste potřebovali vyřešit nějaký problém s Vašim operátorem? Telefon nejdříve několik minut vyzvání, následně jste vyzváni použít kombinaci jedniček, dvojek …na Vaší klávesnici (pokud možno s podporou „líbezné“ hudební těžce identifikovatelné produkce, občas přerušené hlášením, že všichni naši operátoři řeší zákazníky, kteří se dovolali před Vámi …